nuffnang

Palestin Kini...! Ayuh Berjihad!

Rabu, 8 Ogos 2012

~~MUHASABAH RAMADHAN KALI INI : sungguh!! HATI ITU MILIK ALLAH, SABAR YE DUHAI HATI :') ~~


Sungguh tak sangka diri ini,
begitu cepat masa berlalu,
terlalu cepat..
sehingga tiada masa untuk diri sendiri..





ALHAMDULILAH,
syukur pada ALLAH,,
ujian datang lagi,,

ujian rasa untuk menyedarkan aku semula..
LALAI dan LEKA ,
itulah aku,




tidak akan pernah hadir sesuatu rasa,
dalam diri kita ,
jika bukan dengan 
izinNYA,,



cuma,,


kita perlu bijak untuk 
mengespretasikan rasa itu kepada umum,



itulah LEMAHnya aku,,
sungguh lemah, 



LEMAH.... :'(





AKU lemah untuk mengawal
sendiri rasa yang hadir dalam jiwa,



sayang,





rindu,,,




marah,,




kecewa,,,

itulah rasa yang ada kini...,


teringat pesan sahabat-sahabat
yang disayangi
kerana ALLAH,,,


"Ukhty sayang , hati ini milik ALLAH,
ALLAH yang pegang hati kita, 
DIA berkuasa untuk membolak balikkan rasa,
DIA juga yang berkuasa untuk
mengubah perasaan yang ada".





 Ukhty sayang,,


"Hati itu ada pada ALLAH.
serahkan hati itu pada ALLAH....
akan dikembalikan 
hati itu dengan penuh kasih sayang"



Ukhty sayang,,


"ukhty lupa perancangan ALLAH 
adalah terbaik,,
apa sahaja dugaan yang ALLAH
beri ada sebabnya sayang,,,

Bila kita makin LALAI,



ALLAH cuba tarik balik perhatian kita 
pada DIA,

DIA suruh ukhty kembali mengharap
padaNYA...

DIA rindu nak dengar tangisan ukhty,
Rindu nak lihat air mata keinsafan

dan kerinduan terhadapNYA,
SABAR



pasti ada hikmahnya,,
kadang kita lupa...



kita belum sempurna...
....jangan buruk sangka pada ALLAH
apa yang ALLAH adalah bersebab,
SABAR,



ikut sahaja perancanganNYA
....SELAGI dia belum ada ikatan yang sah
dengan ukhty,

selagi itulah ada jarak antara kamu berdua,
dan selagi tu kamu dan dia bebas,
memilih siapa akan jadi teman hidup,

selagi itu,
Dia dan kamu akan tetap memilih yang terbaik
dan dengan itu kamu kena pastikan
ada ikatan PERTUNANGAN,
minta restu IBU BAPA,

insyaALLAH...
ana doakan,,
semoga segala urusanmu 
dipermudahkan sayang....

ALLAHUMMASOLLU ALA NABIYY" 


SUNGUHH!! 
Aku lupa tentang kuasa ALLAH
yang SATU ini,,,




Hanya DIA yang berkuasa untuk,
mengubah segala.

Terpana dan insaf aku,
bila teringat kata-kata ini,

jauh sungguh aku pergi,,,



sering lupa,, 
syukur ALLAH masih sayang aku, 


DIA uji aku,,
berkali-kali...,

dan berbakul-bakul...,
tanpa henti-henti ...

dan aku masih lewa disini,,
seharusnya aku kembali padaNYA,
bersungguh dan istiqamah...




Dan sesungguhnya andai rasa ini juga,
datang dariNYA,

sujud syukur aku,
kerana masih di beri peluang untuk ,

lihat dunia,
yang masih tak nampak penghujungnya, 

dan andai rasa ini juga jalan 
untuk mengubah caraku,

Ku mohon agar ikhlaskan hatiku,, 
ya ALLAH,

Lembutkan hatiku untuk terus dekat 
denganMU,

ya ALLAH,




Aku tahu..

ALLAH uji aku kerana aku mampu,
ALLAH uji aku kerana DIA sayangkan aku, 
 Ahh!! aku KUAT !!

dan 

AKU mampu !!

Tidak perlu nangis 
dan mengadu
pada mereka yang tidak rasa,




HANYA ALLAH yang tahu apa 
yang aku rasa,

Dan sepatutnya hanya pada DIA ,
aku mengadu...

dan menangis...
segala...


p/s : DEAR HEART,,, 

I WANT U TO BE 
STRONG !!
MUST STRONG!!

DEAR HEART,,, DON'T CRY AGAIN..
INNALAHA MA'ANA.. 



SOLLU ALAN NABIYY!!! 
BYE..
WASSALAM



4 ulasan:

  1. gunakanlah peluang 10 malam terakhir untuk buru lailatul qadar...burulah dan mintalah..pasti Allah kabul...

    BalasPadam
    Balasan
    1. SYUKRAN sahabat ... mohon nasihatkan saya jika ada kesilapan atau kekurangan pada diri ini.. sungguh, saya masih lagi belajar ... mohon nasihatkan saya .. terima kasih :) teruskan membaca blog saya ya!! :)

      Padam
  2. Assalammualikum adik akak.. blog yg menarik dri ukty.. ukhuwah fillah hingga ke jannah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam akak... blog akak pun 2x ganda menarik :) hehe .... ana dah follow akak :) insyaALLAH... Ukhuwwahfillah till JANNAH :) amiin ... sudi2 lah baca blog ana ya akak :)

      Padam

jom tutup aurat !!

jom tutup aurat !!