Sabtu, 12 November 2011

~ Kisah Benar... Renungan KISAH BENAR: MENGAPA AKU DI LAHIRKAN SEBEGINI!! ~



     Jom kita hayati kisah ini....
InsyaALLAH,
 semoga bermanfaat...




Suatu petang...
 ada seorang remaja perempuan

 datang berjumpa saya

 tanpa
 temu janji terlebih dahulu.
 Pakaiannya amat sopan,
 bertudung bulat

 dan
 wajahnya putih bersih. 
Dia bertanya berbagai-bagai persoalan agama. 
Saya menjawab sekadar yang saya tahu..

Dia bertanya : "Apa hukum anak zina?"
Saya katakan : "Anak zina tidak bersalah apa-apa. 
                  Yang bersalah ibu bapanya.
                  Anak zina tidak menanggung      
                       apa-apa dosa akibat perbuatan ibu 
                                       
                                      bapanya."
Dia 
bertanya lagi : "Apakah hubungan anak zina  
                               
                                 dengan bapanya?"
Saya katakan : "Islam tidak mengiktiraf hubungan
                       darah antara anak zina dengan  
                        bapanya. Bahkan bapa itu boleh  
                        berkahwin dengan anak zinanya..."
Remaja itu 
terus bertanya, : "Kalau begitu anak zina
                           itu bukan muhrim?"

Saya menjawab : "Ya,anak itu tidak boleh  
                           mendedahkan auratnya kepada  
                           bapa (zina) walaupun di dalam
                           rumah, tidah boleh bersalaman  
                           apatah lagi mengucup     
                           tangannya...."

Tiba-tiba....
Remaja itu tunduk dan menangis semahu-mahunya.

 Sesiapa yang melihat pasti akan turut menangis bersamanya.
 Dengan sedikit kekuatan yang ada,
 dia mengangkat kepalanya

       dan berkata : 

      "Saya adalah anak zina !!!!"

Saya cuba tenangkan perasaannya. 

Saya bertanya, : "Adakah kamu pasti?". 

Dia menjawab  :  "Ya, Saya terdengar dari sebelah  
                           bilik di rumah saya. Mak cik  
                           bertengkar dengan mak dan ayah 
                           pada malam itu. Dalam keadaan 
                           marah dan tegang, mak cik
                           menjerit, "Kamu jangan nak  
                           tunjuk baik, warak,.... kak long tu
                            (dirinya) adalah anak zina....."

"Apabila saya mendengar kalimah itu, 
saya rasakan dunia ini
 gelap gelita. 
Saya menangis semahu-mahunya.


 Mengapa ayah dan mak lakukan begitu? Alhamdulilah,
 Allah masih sayangkan saya.
 Saya masih hidup.
 Sudah kering air mata. 

Saya tidak dapat mengubah
 sejarah yang telah berlaku.
 Ayah dan ibu
 saya dikenali 
adalah seorang yang baik,
 tidak pernah mengabaikan solat dan puasa,
 bahkan mereka berdua amat penyayang, 
ambil berat 
pendidikan agama anak-anak.
 Saya tidak percaya


 mereka dahulu pernah terlanjur..

Inilah yang terpaksa saya tanggung 


sepanjang hayat saya. 
  Saya adalah ANAK ZINA!.."



Dia terus menangis


 dan menangis..

Air mata belum dapat
 menggambarkan
    luka sebenar hatinya....
____________________________________



Ambillah iktibar..

 Janganlah menjadi ibu
 atau
 bapa kepada ANAK ZINA.
 Kasihanilah zuriat kita.
 Janganlah anak yang tidak berdosa menanggung keaiban ibu bapa mereka.
 Mereka tidak mahu dilahirkan ANAK ZINA.
 Oleh itu,
 jangan HAMPIRI ZINA!!


oleh: Siti Farah Fariza Bt Sabri

Ini pun salah satu artikel
masa ana memberi nasihat
kepada adik-adik
usrah di sekolah dulu..
ketika itu..
ana sebagai naqibah^__^
 Alhamdulilah..
teruskan mengikuti blog ana ye!
ok!
bye..



Wassalam..


Tiada ulasan:

jom tutup aurat !!

jom tutup aurat !!